Stort set alle, der driver en virksomhed ved, at det sværeste er at lokke kunder til. Det næst sværeste er at beholde dem. Og alligevel begår alt, alt for mange helt basale fodfejl, der KOSTER dem både nye og eksisterende kunder. En af de mest hyppige fejl er, hvad denne lille artikel handler om.
Pas din telefon
Det er meget tænkeligt, at nye teknologier og kommunikation via Facebook, e-mail og SMS har overtaget en del, men det er en ufravigelig sandhed, at de fleste kommunikationer med salg til følge sker enten via telefonen eller ansigt til ansigt.
Alligevel er der vanvittigt mange især små virksomheder, der slet ikke har forstået, at en firmatelefon skal passes non-stop i åbningstiden.
Og det er såmænd både nemt og billigt at sikre en korrekt og professionel service via telefonen:
Brug telefonpasning
Brug et firma med speciale i outsourcing af services som telefonpasning og den slags.
Det er effektivt, og de gode af slagsen kan også hjælpe med andre services som for eksempel kontorservice, bogholderi og andre lignende opgaver.
Et godt eksempel er firmaet Blumensaadt, der leverer hele servicepakker tilpassede lige netop den enkeltes behov. Se mere her: https://www.blumensaadt.org/
Det er ganske enkelt et bureau, der overtager indgående opkald til telefonen, når det ønskes, svarer med firmanavn, tager mod besked eller udfører kundeservice og ordremodtagelse.
Nej slet ikke. De fleste er overraskede over, hvor lidt det koster – og især over, hvor hurtigt det er tjent ind og derefter giver direkte overskud.